Erasmus +

Barcellona Pozzo di Gotto, Sicília

Termín: 15. 5. – 3. 6. 2022

Pilotný projekt Erasmu+ na našej škole bol s ohľadom na pandémiu ochorenia Covid-19 realizovaný
až v školskom roku 2021/2022.
Naši žiaci z odborov informačné systémy a služby, masmediálne štúdiá a marketingová komunikácia
sa zúčastnili zahraničnej stáže pod hlavičkou Erasmus+ v máji 2022 na Sicílii.
Na Sicíliu odletelo 15. mája 2022 dvanásť žiakov a dvaja pedagógovia, ktorí boli počas celého projektu
oporou pre študentov, ale aj kontaktnými osobami pre rodičov žiakov a spojkou medzi školou
a sprostredkovateľskou agentúrou na Sicílii.
Dočasným domov počas realizácie praxe sa pre študentov a učiteľov stalo prímorské mestečko
Barcellona Pozzo di Gotto, ktoré je súčasťou provincie Messina na severe Sicílie.
Naši žiaci počas trojtýždňového pobytu realizovali svoju prax v rôznych firmách podľa svojho
zamerania. Medzi firmami, kde praxovali naši študenti môžeme spomenúť napríklad Jalari Park
Museum, ktoré je obľúbenou turistickou destináciou v tejto oblasti. Naši študenti našli prax aj priamo
v sprostredkovateľskej agentúre EProjectConsult, ale tiež aj vo vyhľadávaných foto štúdiách Chillari
Photography a Ritratti Di Nastasi Carmela.
Počas pobytu sprostredkovala agentúra EProject našim študentom niekoľko zaujímavých výletov
počas voľných víkendov, aby mohli spoznať Sicíliu aj z cestovateľskej perspektívy. Medzi navštívené
miesta patrí prímorské mesto Milazzo, kde študenti navštívili Castello di Milazzo, Liparské ostrovy
(Vulcano, Lipari), potom Tindari a jazierka Laghetti di Marinello.
Študenti si užili výlet na Etnu a do Taorminy, ale tiež aj prehliadku Palerma a Cefalu. Z pohľadu
študentov aj učiteľov bol Erasmus+ počas víkendov plnohodnotne pokrytý výletmi, ktoré rozšírili
cestovateľské obzory našich účastníkov projektu Erasmus+.

Prezentácia:

We joined the Erasmus+ project because, as the only school of this type in Slovakia, we
wanted to bring our students not only an interesting education in the field of mass media,
marketing and information systems and services on national but also on international level.
The students and the teachers learnt to work in an unfamiliar foreign environment, to adopt
other trends and approaches within their fields of studies. They got the opportunity to be
inspired, to learn something new, or to consolidate what they had already known and, of
course, to share the acquired knowledge to their classmates and colleagues.
We organized selection rounds and 12 best students actively completed the internship together
with 2 teachers who supervised the students during their stay abroad. They not only improved
their practical work habits but also their improved communication and language skills. After
returning from the three-week internship abroad, it was observed that the students had
acquired new skills and experiences, which are and will be an invaluable contribution to their
future academic career and working life. They became more independent, more resistant in
stressful situations and at the same time more patient. They got to know themselves but also
their classmates from a different perspective.